ראשי > כללי > איך חוזרים בתשובה

איך חוזרים בתשובה

איך חוזרים בתשובה אחרי שנופלים?

באופן טבעי, אנשים רבים אשר שואלים את עצמם איך חוזרים בתשובה, עושים זאת לאחר שהם חוו נפילה עמוקה וכואבת באופן מיוחד. כבר במדרשי חז"ל והן בחוגים מסוימים של היהדות, נהוג מאד להדגיש כי החזרה בתשובה המלאה והסופית מתקיימת רק אחרי שנופלים לתוך בור עמוק מאד. על כן, אם לאחרונה חוויתם קושי מרכזי מאד, טבעי שאתם רוצים לדעת איך חוזרים בתשובה. אז איך באמת מקיימים את השלבים השונים, ומה צריך לעשות במהלך הדרך הזו?

 Peru_Machu_Picchu_Sunrise_2

עוזבים את עולם החטא

חשוב מאד להבין כי תהליך החזרה בתשובה כולל קודם כל השלכה של עולם החטאים הישן. אמנם כולנו נולדנו יהודים אולם חלקנו אנשים יראי שמיים ושומרי מצוות, והאחרים לא כך. כאשר אתם עוזבים את עולם החטא, עליכם להתנער ממנו לחלוטין. בעצם, אם אתם מעוניינים לדעת איך חוזרים בתשובה, עליכם להבין שהשלב הראשון והמרכזי ביותר הוא להשאיר מאחור את כל אורח החיים הקודם שלכם. זה הוא תהליך שהוא איננו פשוט כלל וכלל – אך הוא חשוב וקריטי להמשך הדרך מטבע הדברים.

קבלה מלאה של תורת השם

כמובן שבשלב הבא של החזרה בתשובה, עליכם לקבל על עצמכם, בלב שלהם ואף באהבה את מה שמכונה עול תורה ומצוות. בשביל להבין איך חוזרים בתשובה, חשוב מאד להכיר בכך שהמצוות אשר נמסרו לנו דרך התורה ודרך חז"ל, הן מצוות השומרות היטב על המסגרת הדתית, ובעצם מסייעות לכם לבטא את אמונתכם העמוקה מאד באלוהים. המצוות הן המסגרת החשובה ביותר של האמונה היהודית, והן אלו שגם ינחו אתכם בהמשך הדרך.

תהליכי התחזקות בהמשך

כמובן שיש אנשים שונים שתוהים איך חוזרים בתשובה, שכן נראה לעתים שמדובר על מעבר חד כל כך – אדם שהיה חילוני לחלוטין, ובן לילה שומר את כל המצוות. בפועל, חשוב להבין שתהליך החזרה בתשובה הוא ארוך יותר, כולל כמה שלבים, ויש אף הטוענים כי החזרה בתשובה וההתחזקות הם תהליכים שלעולם אינם נגמרים, והאדם נמצא בכל חייו בתהליך בלתי נגמר של תשובה מול האל.

:קטגוריותכללי
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה