ראשי > כללי > המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא למעשה הצד הרפואי של משרד התחבורה ובפרט משרד הרישוי. הוא זה שבודק את הנהגים, ולמעשה יכול גם להמליץ למשרד הרישוי לשלול לכם את הרישיון. זה הזמן להבין כמה דברים חשובים על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כל שתבינו שלא כדאי להיתקל בו.

הרופא של משרד הרישוי

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא למעשה להיות הרופא של משרד הרישוי. משרד הרישוי הוא זה שאחראי על תקינותם של הנהגים ושל כלי הרכב ובין היתר גם לדאוג שנהגים שלא יכולים להיות על הכביש,  לא ינהגו עליו. הבעיה היא שמשרד הרישוי אינו רופא ואין לו שום חוות דעת מקצועית ולכן יש גוף שנקרא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים והוא זה שנותן את חוות הדעת המקצועית לגבי כשירותם של הנהגים, בן מבחינה רפואית והן מבחינה אישיותית. הוא מבצע זאת על ידי שלל בדיקות, בעיקר פנימיות.

מה יקרה למי שייעדר מהבדיקה?

אם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזמין אתכם לבדיקה אתם חייבים להתייצב בו. אתם לא יכולים להיעדר כי היעדרות משמעותה שאפשר לשלול לכם את הרישיון. במצב כזה לא תוכלו לנסוע בו ולמעשה אתם עוברים על החוק, כאן לא מדובר בהליך פורמלי של חידוש רישיון שלא ביצעתם אלא הימנעות לא מוצדקת מבדיקה, כנראה בגלל סיבה כלשהי.

כיצד הוא יכול לפסול נהג?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מעביר את ההמלצות שלו למשרד הרישוי. משרד הרישוי קבל את ההחלטות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בעיניים עצומות ורק וועדת ערר יכולה לפסול או לשנות את ההחלטה שלו. כדי לשנות את ההחלטה יש צורך להגיד ערעור לוועדת ערר כאשר הערעור הזה חייב להישלח תוך 30 יום מקבלת התשובה מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

:קטגוריותכללי
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה