ראשי > כללי > מהי אי התאמה אישיותית ועל מה היא משפיעה?

מהי אי התאמה אישיותית ועל מה היא משפיעה?

אי התאמה אישיותית, שמכונה גם אי התאמה לנהיגה בטוחה, הוא מושג שמשמש את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בראש ובראשונה, הגדרת אדם כבעל אי התאמה אישיותית קובעת שהוא אינו כשיר לנהיגה. עם זאת, יש סיבות שונות לקבוע אי עמידה בדרישות בטיחות אישיותיות לנהיגה וקיימים גם עדכונים של החוק שמשפיעים על המכון הרפואי לבטיחות ובדרכים ועל שאר הגורמים שמעורבים בתהליך.

מבחינה עקרונית, המשמעות של אי התאמה אישיותית היא כושר נהיגה לקוי. כושר הנהיגה עלול להיות מוגדר כלקוי על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על רקע סיבות אישיות, התנהגותיות או פסיכיאטריות. יתרה על כך, בפן הפסיכיאטרי עצמו יש ספקטרום רחב של מצבים ואבחונים וקשה להצביע על בעיה אחת ויחידה שמביאה להגדרת נהג כבעל אי התאמה אישיותית.

מתי מגדירים אי התאמה אישיותית?

ההגדרה של אי התאמה אישיותית מתאימה לנהגים שנתפסים על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ככאלה שמסכנים את הציבור הרחב, אך ניתן לערער עליה. בגלל שהתפקיד החשוב ביותר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא לאזן בין זכות הציבור לביטחון לבין חופש העיסוק וחופש התנועה, אנשי המקצוע נדרשים לבדוק מי נכנס להגדרה של אי התאמה אישיותית.

כך למשל חייל שמשוחרר מצה"ל מסיבה נפשית, נהג שהורשע בעבירת סמים או נהג שביקש רישיון לרכב ציבורי אך הפסיכולוגים קבעו שיש לו קושי בהתמודדות עם לחץ – עלולים להיכנס תחת הגדרה של אי התאמה אישיותית. לשם השוואה, הגדרה זו לא חלה על נהגים עם בעיות פיזיולוגיות או על נהגים עם בעיות קוגניטיביות.

לסיכום, אי התאמה אישיותית היא הגדרה רחבה שאותה צריך לבחון לעומק גם במידה ורוצים לערער על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

:קטגוריותכללי
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה