ראשי > כללי > עו"ד תעבורה

עו"ד תעבורה

עו"ד תעבורה מתמחה בהיבט המשפטי של כללי התחבורה היבשתית. עליו להיות בקיא בפקודת התעבורה בישראל ולהכיר הוראות בסיסיות לגבי רישוי כלי רכב ונהגים. בנוסף, עורך הדין עובר הסמכה ארוכה שמפגישה אותו עם סעיפי עונשין בצידן של עבירות תעבורה וכמובן הוראות רלוונטיות לגבי בתי המשפט המוסמכים. הוא יכול לסייע ללקוחות לטפל בתיקים קיימים ולהתגונן מפני תביעות של המשטרה ורשויות המדינה.

עו"ד תעבורה גם נדרש לדעת כיצד לייצג את הלקוח מול שופטי בית המשפט לתעבורה. השופטים מוסמכים מכוח פקודת התעבורה לדון בעבירות תעבורה, עבירות לפי פקודת כלי רכב מנועי וסיכוני צד שלישי, עבירות על חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים וחוקי הנהיגה הספורטיבית. יש עוד חוקים נוספים שבהם עוסקים השופטים אך המטרה היא להתייעץ עם עורך דין ולרכז את כל השאלות במקום אחד.

מתי פונים לעורך דין?

הפנייה לעורך דין היא חלק בלתי נפרד מהתמודדות משפטית עם עבירות תעבורה שונות. למרות שיש הבדלים בין דרגות החומרה של העבירות, עו"ד תעבורה הוא היחיד שמוסמך לספק ללקוח ייעוץ משפטי מקיף והולם. כדאי לפנות לעורך הדין מוקדם ככל האפשר ולהתייעץ איתו בכל מקרה של התלבטות או דילמה. עורך דין עם ניסיון יכול להפנות את הלקוח לפסקי דין תקדימיים ולהסביר לו כיצד לגבש כתב הגנה או תביעה.

ברמה המעשית, עו"ד תעבורה עוסק בקנסות, נהיגה במהירות מופרזת, עבירות שכרות ופסילה מנהלית. יש לו את הרקע והידע הנדרשים כדי לייצג לקוחות בנושאים כמו תאונות פגע וברח וניהול תיקי גרימת מוות ברשלנות, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול ולעיתים גם נהיגה בזמן פסילה. חלק מעורכי הדין מתמחים בטיפול בהפקדות רישיון נהיגה או ייצוג נהגים חדשים.

6

:קטגוריותכללי
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה